czwartek, 18 maja 2017

Grillowany filet w sosie cytrynowym

Tym razem zapraszamy do spróbowania przepisu rodem z kuchni greckiej. Ten sposób przygotowania piersi z kurczaka doskonale nadaje się zarówno do piekarnika, jak i na grilla. Przygotowany w domu podany z ryżem lub frytkami oraz lekką sałatą, to świetny pomysł na obiad. Wybierając przyrządzenie fileta na grillu dobrze jest go zaserwować w towarzystwie również grillowanych warzyw, opcjonalnie również z sałatką.
W naszym domu z powodu brzydkiej pogody, przygotowaliśmy piersi w domowym piekarniku. Ale zapewniamy, że kurczak z grilla jest równie wybitny.


piątek, 12 maja 2017

Salatka z botwiny

Botwina to jedna z najpopularniejszych nowalijek. Warto po nią sięgać, zwłaszcza teraz, kiedy jest jeszcze młoda i najbardziej wartościowa. Buraki są znane ze swoich właściwości odtruwających i odkwaszających. Ponadto to istna bomba wapnia i żelaza. Jest przepyszna zarówno na surowo, jak i gotowana. Podczas gotowania pamiętajmy, aby "pierwszą wodę" zlać. Dzięki temu zmniejszymy znacznie obecność kwasu szczawiowego. Botwinę oraz buraka szczególnie polecamy ciężarnym, ze względu na wysoki poziom kwasu foliowego. Ponadto powinny po nią sięgać osoby ze zgagą oraz z problemami wątrobowymi, a także odchudzające się (to tylko 19 kcal/100 g)



Zamiast klasycznej zupy botwinkowej, proponujemy przepyszną lekką sałatkę. 
W jednej porcji  znajduje się mniej niż 150 kcal!

czwartek, 11 maja 2017

Kolorowe wytrawne drozdzowki

Po chwili przerwy wracamy z czymś absolutnie fantastycznym. Kiedyś nigdy nie pomyślelibyśmy nawet, że połączenie szpinaku z żurawiną, to będzie istna eksplozja smaku :) Zatem dzisiaj przepis na klasyczne drożdżówki, ale nadziane właśnie taką mieszanką. Bułeczki robi się naprawdę szybko, mogą spokojnie poleżeć do następnego dnia i co najważniejsze są fantastyczne. To doskonała i przepyszna alternatywa dla sklepowych wypieków :)


czwartek, 4 maja 2017

Proste ciacho dla zabieganych


Dzisiaj łatwe, proste i smaczne ciacho. Idealne, kiedy nachodzi nas ochota na coś słodkiego. W smaku przypomina nieco kremówkę, ale dzięki dodatkowi dżemu, nie jest za słodkie. Świetne do popołudniowej kawy :)

piątek, 28 kwietnia 2017

Ryz z cukinia i marchewka w 15 min

Uwielbiamy dania, które nie wymagają dużego nakładu pracy, ani poświęcania im masy czasu. W dzisiejszym świecie większość z nas, albo jada poza domem, albo stawia na posiłki, które są proste w przygotowaniu. Dlatego też dzisiaj przedstawiamy przepis na obiad lub kolację, którego całkowite wykonane zajmuje kwadrans, a efekt jest po prostu niesamowity.


czwartek, 27 kwietnia 2017

Sliwkowy fit serniczek

Są takie desery, którym nie sposób się oprzeć. Sernik to zdecydowanie jedno z takich ciast, obok którego nie potrafimy przejść obojętnie. Na szczęście samych rodzajów sernika jest tak dużo, że spokojnie możemy dorzucić jeszcze jeden bez poczucia, że odstaje on od oryginału. 
Nasz dzisiejszy wypiek chociaż jest bez sera, smakuje wybornie. Dodatek suszonych, wędzonych śliwek nadaje mu przepyszny aromat, a użycie jogurtów o smaku suszonej śliwki nadaje mu delikatnej słodyczy.



poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Szybkie kawowe muffiny

Dobrze mieć w zanadrzu przepis na szybkie ciasteczka, które możemy przygotować z produktów, które akurat mamy w domu. Jeszcze lepiej, kiedy powstałe słodycze możemy zabrać ze sobą do pracy lub szkoły na drugie śniadanie czy słodką przerwę od codziennych obowiązków.
W takiej sytuacji doskonale sprawdzą się przepyszne kawowe muffiny, które dzięki zawartości kofeiny doskonale pobudzą nas do pracy i odgonią zmęczenie :)

niedziela, 23 kwietnia 2017

Smietankowe penne ze szparagami


Na straganach pojawia się coraz więcej nowalijek. Żal byłoby nie skorzystać z darów wiosny i nie włączyć ich do naszej codziennej diety. Zwłaszcza, że po zimie solidna dawka witamin jest jak najbardziej wskazana.

Dzisiaj pod nasz nóż poszły przepyszne i aromatyczne zielone szparagi. Warto po nie sięgać akurat teraz, kiedy są najsmaczniejsze, bo pozbawione jeszcze łyka i po prostu najtańsze, jak to w sezonie bywa :)


Zielone szparagi są najbardziej wyraziste jeśli chodzi o smak oraz naszym zdaniem najładniejsze jeśli chodzi o prezentację. Chociaż dzisiaj prezentujemy je w dość mocno kalorycznym towarzystwie, same w sobie mają jedynie 18 kcal na 100 g. Ponadto to istna bomba zdrowia, potas, kwas foliowy, fosfor, wapń, błonnik, inulina, witaminy A, B, C i wiele innych dobroczynnych składników. To wszystko co oferują nam szparagi. Doskonale nadają się dla osób chcących zgubić nieco ciałka lub oczyścić organizm, jednak należy pamiętać, że nie są wskazane dla osób z dną moczanową, bo niestety przyczyniają się do odkładania kwasu moczowego w organizmie.

sobota, 22 kwietnia 2017

Slodka manna bez cukru

Kasza manna to idealny produkt do przygotowania lekkostrawnego posiłku. Zwykle sięgają po nią jedynie mamy maluszków, a to błąd! Warto od czasu do czasu przygotować sobie na śniadanie pyszny grysik, zwłaszcza teraz, kiedy jesteśmy przeciążeni świątecznym jedzeniem. Dodatkowo dostarczymy organizmowi sporą dawkę m.in. potasu, magnezu, żelaza, a także jodu. To właśnie kasza manna ma go najwięcej spośród innych kasz.

Poniżej przedstawiamy pomysł na pyszne, szybkie i przyjemne śniadanie. Oprócz kaszy w jego skład wchodzą aromatyczne owoce, które wprowadzają w dobry nastrój już z samego rana :) Tak przygotowana kaszka stanowi również smaczną alternatywę dla wysokokalorycznego deseru.

czwartek, 13 kwietnia 2017

Kurki zwane doryjkami

Tak już zwykle bywa, ze nie jesteśmy w stanie zjeść wszystkich pyszności przygotowanych na świątecznie uratowanie. Warto zatem robić takie rzeczy, aby można było je przechować jeszcze jakiś czas. Ciężko jest jednak znaleźć przepisy na potrawy, które by spełniały ten warunek. Jeśli jednak chodzi o słodkości jest już dużo bardziej realne.
Tym razem przedstawiamy Wam przepis na przepyszne ciasteczka, bez których w naszym domu nie ma świąt. Kurki, bo o nich mowa są łatwe i szybkie w wykonaniu, a co najważniejsze dobre dla osób nieunikających cukru, bo ciasto samo w sobie nie zawiera go ani grama.