piątek, 23 marca 2018

Kakaowa rolada bez pieczenia

W dobie ładnych i wykwintnych ciast, raczej mało kto pamięta o starym poczciwym bloku czekoladowym czy waflach przekładanych kajmakiem lub kakaową masą. Dlatego dzisiaj pomysł na coś pomiędzy blokiem czekoladowym a andrutem z kakaową masą.

Zapraszamy na naprawdę dobrą a przy okazji ładną roladę, której przygotowanie nie zajmie dłużej niż kwadrans. :) Jest to deser fantastyczny także dlatego, że końcowy smak, zależy od użytej galaretki oraz bakalii. Nam najbardziej smakuje rolada z dodatkiem galaretki wiśniowej i suszoną żurawiną oraz ta z galaretką brzoskwiniową i suszonymi morelami, na którą przepis znajduje się poniżej. :) 





SKŁADNIKI:
  • 5 kwadratowych wafli
  • 100 g herbatników
  • 1 galaretka brzoskwiniowa (na 0,5 l) lub inną wedle upodobania
  • garść suszonych moreli lub ulubionych bakalii
  • 250 g margaryny
  • 0,25 szklanki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 2 ściereczki


Galaretkę rozpuszczamy w 200 ml gorącej wody i odstawiamy do ostudzenia.

Ściereczki moczymy i wkładamy pomiędzy nie dwa blaty wafli, tak aby powstał jeden duży arkusz. Wafle mają namoknąć do tego stopnia, aby można je było zwijać. Trwa to ok. 10 - 15 minut.

Pozostałe wafle kruszymy w rękach. Herbatniki mielimy lub kruszymy dość drobno. Morele kroimy na małe kawałeczki. U nas każdą morelę kroiliśmy na 8 - 9 części.

W garnku rozpuszczamy margarynę, razem z cukrem i kakao. Kiedy masa stanie się jednolita, wyłączamy i dodajemy wafle, herbatniki oraz morele. Na końcu wlewamy galaretkę. Mieszamy dość energicznie. Powinna powstać gęsta masa.

Masę wykładamy na wafle, starając się pokryć nią równomiernie cały arkusz. Z krótszych stron zostawiamy ok. 2 cm wolnej powierzchni. Zwijamy i zawijamy w folię spożywczą. Wkładamy do lodówki na kilka godzin, aby ciasto stężało.

Kroimy bezpośrednio przed podaniem.




Smacznego!

19 komentarzy:

  1. o, podobna do mojej z bananem :) polecam - takie rolady są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje motto brzmi; Nie siedź w kuchni dłużej niż musisz :D I ta rolada bardzo mi pasuje, pyszna i szybka w robieniu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tą roladę zawsze moja mam taką robiła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł, a efekt wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny pomysł! Coś w 100% dla mnie. Moje smaki i bez pieczenia- podoba mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale świetnie wymyślone :) Musi być bardzo sycące :)

    OdpowiedzUsuń